Come-back!

Hej! & Welcome back, ni gamla trogna läsare! Ja...jag är bloggsugen igen! Dessutom vill jag börja skriva här igen av den anledningen att min älskade vän Sandra snart beger sig till USA som au-pair under ett år! Genom våra bloggar skall vi kunna följa varandras dagar, tankar o.s.v every day!!! Det är min tanke iaf :) Självklart blir förhoppningsvis bloggen nåt bra för er också, om inte - leave it =)

Ska försöka uppdatera nåt varje dag, min senaste vecka har varit intensiv! Redan nu kan jag berätta 2 händelser:

- Jag har övervunnit min fobi för att åka buss ensam. Ja, första dagen krävdes det svett & tårar, men att åka kollektivt är grymt bekvämt - men dyrt! Men det blir ett senare problem eftersom räkningen på mina bussresor denna veckan har hamnat på min mobilräkning! Nästa VFU-period (praktik), för det är nämligen då jag är tvungen till att ta bussen, då ska jag minsann köpa busskort, men det är ju heller inte särskilt billigt. Men ja, buss har jag åkt...och det är som att åka karusell, bara jag får min favoritplats på bussen och jag är nöjd!

- 24timmars-spinning. Ja, en helt underbar tävling OCH utmaning i spinning. Man är ett lag mellan 2-12 personer, och under 24 timmar får lagets spinningcykel stå still max 30 min. Varje ny timma körs ett nytt pass och laget turas om att få spinna. Det finns två tävlingsalternativ, antingen att köra så långt som möjligt, eller att hålla takten till ledaren o försöka komma så nära deras distans som går!

Och för två veckor sedan fick jag chans att hoppa in i ett lag, jag tog chansen, hade velat detta sedan i höstas! För mig var det självklart! Fyra gånger hann jag med att gå på spinningpass, kände att jag ville bli bekant med en cykel! I fredags gick stapeln av, och mina spinningtider var 05.00 & 16.00 (Sista passet på tävlingen = massa ruscher på cykeln..oh gosh, my legs were bleeding!) Ja,jag tyckte iaf det var spännande med att gå upp o spinna vid 05.00. Laddade med god mat på fredagskvällen, gick o la mig relativt tidigt och ställde klockan på 03.00 för att komma upp i tid o ladda upp kroppen! Klockan ringde 03.00, jag tryckte av den på snooze, och 10 minuter senare ringde den igen. Denna gång lyckades jag i sömnen stänga av klockan. 05.05 vaknade jag upp med ett ryck (jag tror på sjätte sinnet numera...) Kollade klockan och fick först se att klockan var 04.00.. "Andreas vi måste åka nu,jag börjar spinna om en timma". Jag tittade på klockan igen, och fick nu se den tiden jag INTE ville se. Klockan var..precis, 05.05! "ANDREAS...MITT SPINNINGPASS BÖRJADE FÖR FEM MINUTER SEDAN". Träningskläder på och ut i minusgrader för att skrapa bilen. Tjeckt! Jag hade inte en aning om hur läget såg ut på Friskis! Stod vår cykel stilla? Skulle vi diskas, tack vare mig som halkat in i laget på ett bananskal? Vem var människan på vår spinningcykel som suttit och väntat på att jag skulle komma! (Hade ej träffat alla i laget). Jag kom dit en kvart senare iaf, och där satt en pigg och glad lagkamrat, sa lugnt "Ingen fara, jag hade kunnat spinna 3 timmar till". Skönt! Istället fick det bli ett pass en timma senare, 06.00, med tema Krogrunda/Party, och det kände jag mig verkligen i form för, denna härliga lördagsmorgon!

Ja men se, ännu en gång har jag lyckats med en lång roman! Jag älskar att skriva, och har en tendens att skriva om varje detalj! Nu får det iaf vara nog. Ikväll satsar vi på en film, godis, chips & dipp, let the new week begin!

Kommentarer
Postat av: Sandra

ÄÄÄNTLIGEN!

2010-02-07 @ 20:06:56
Postat av: Emma

Såg på fejjan att du börjat blogga igen, gött=) Saknar dig! men snart ses vi igen vännen! Stor kram!

2010-02-08 @ 06:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0