Good job!

Gud vilken härlig lördag, men rackarns vad jag är trött. Dagen började med spinning vid 10 och gjorde mina ben något mörare än vad dom var igår kväll. Dreas-älsklingen följde faktiskt med till Friskis idag för att köra ett morgonpass på gymmet, men han såg inte speciellt varm ut när vi lämnade Friskis... ;) Vi gick direkt till Jätten för o handla, köpte med oss färska frallor att äta som frukost o jag köpte makrill till lunch och räkor som jag ska äta ikväll, fiskmat hela dan! =)

Kvällen blir lugn, detta är första helgen på länge vi är hemma i vår egna tv-soffa o bara slappar. Blir skönt, fick byta mysfredagen till myslördag ist, men det var verkligen kul att gå på fest igår o träffa nytt folk =)

Vill passa på att skriva om en komisk grej som skedde igår på spinningen. Typiskt Amanda&Sofia-humor, men det är inte vi som är knasiga om ni ej förstår det roliga,utan då är ni bara tråkiga ;) Jag & Sofia stiger in i spinninghallen o tar oss var sin cykel. Vi är helt nya på detta passet, d.v.s "nykomlingarna" på spinningpasset. Jag & Sofia börjar förbereda våra cyklar och helt plötsligt gör Sofia ett hastig rörelse så hennes kort flyger in i ryggen på gubben framför oss. Sofia började skratta, gubben började skratta och jag log =) Kanske en halv-minut senare råkar jag stöta till min vattenflaska som sitter i hållaren på styret o både flaskan & mitt medlemskort flyger in i samma gubbes rygg. Sofia skrattade, gubben skrattade, jag skrattade. Tuuuur att han var glad o positiv till att fått saker slängda i ryggen av de två nykomlingarna.

Anyway...under stretchen frågade ledaren "Vilka är det som är nya på detta passet?". Medan det är kolsvart i spinninghallen räcker både jag & Sofia upp handen tydligt (Bra tänkt tjejer, men vi står i ett kolsvart rum, vi syns inte!!) Som tur var stod vi ganska långt fram så spinningledaren kunde se oss ändå, men han kunde inte undgå o lägga en kommentar om vad vi precis försökt med :P Bortsett från allt detta så var passet sjukt bra, och ledaren var grym, och passet var partyinspirerat...helt plötsligt tog han dessutom fram dom lappar man samlar in före passet och där står ens namn...så mitt i passet hörde vi plötsligt: "Sofia Olsson...har du motstånd på??"...Sofia skrek "Jaaaaaaa"...."Amanda!!! Har du mer motstånd än Sofia?" Så peppande :D

Längtar tills imorgon nu, då blir det middag på restaurang & sen bio..ser verkligen fram emot detta, blir inte en "vanlig tråkig söndag". =) Nu väntar jag på att nån fotbollsmatch ska ta slut som Andreas & Dan kollar på...Nästa helg ska jag fasiken också tippa så jag också kan känna mig aktiv i matchen!! Då är vi förresten i Småland :) Tar tåget ner på lördag o stannar till måndag, ska bli jättekul att få träffa Sandra o hennes nära&kära =)

Nog för denna gång!!
Amanda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0