Up-down-girl

Nu går verkligen dagarna upp och ner. Gårdagen började verkligen inte bra..Man kunde inte bli mer deppig o tjurig som jag blev. Först ringer dom från jobbet och "tar tillbaka" det sommarjobb jag i princip blivit lovat inför sommaren. Tydligen ska alla intresserade skicka in CV så sköts all anställning från Trollhättan Stad, trots att jag varit där ett år nu. Kändes surt..för nu vet man inte om man är garanterad jobb, och om jag blir det så är det inte säkert att jag hamnar på mitt jobb, där jag verkligen trivs! Det var depp nr.1! Sen ringde jag Csn också, bara för att dubbelchecka att allt såg bra ut med studieekonomin när jag hoppat av en kurs. Jag bemöttes av 2 sura och dryga as, med en hemsk dialekt som inte fattade någonting..och svarade på andra frågor som jag knappt var intresserad av. De slutade att vi blev irriterade på varandra, så vi bestämde att jag skulle ringa en annan dag...o förhoppningsvis få prata med någon som fattade rätt!! Så nu kommer jag väl åka på en liten skuld till Csn..äeh ja vette fan..Pappa ska ringa och kolla..Jag tror inte dom tog mig på allvar, tyvärr...Men dagens glada nyhet är iaf att dom ringde från mitt "nyaste" jobb o erbjöd mig näst intill en hel arbetsvecka v.22..å tiderna krockade inte med skolan någonting...+ att de är lite nätter..vilket innebär: pengar, mycket pengar! =D

Anyway....
Igår var jag på kalas hos Sofia. Först bowling på Buddy's...jag vann över mitt lag (Nina,Sofia,Sofias mormor),o de kändes för jävla bra..för de har jag aldrig gjort ;) Sen åkte vi hem till Sofia o käkade massor av smörgåstårta och en jättegod tårta med kladdkaka som botten o någon typ av ett hemmagjort cheescake-liknande lager med jordgubbssmak. Ljuvligt..lovely! Mätta blev vi! Hoppas Sofia blev nöjd med dagen! :)

Idag har jag verkligen fullt upp. Jag ska jobba på Stavreskolan idag, tillsammans med mamma...en kort stund bara. När Andreas har slutat ska vi åka o beställa tapeter, för nu har vi bestämt oss för vad de blir..Ja säger bara; WOHOO! Va fint vi kommer få det,o speciellt! Här blir de inga vanliga fondväggar inte :) Jajaja...Sen ikväll ska jag träna,o sen får vi se om jag kan andas ut ikväll..Eftermiddagen blir iaf hektisk!

Nu ska jag ut med hunden, också en av dagens sysslor!
Susning!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0