Student 2008, men vad hände sen?

Ja kära människor. För snart ett år sedan sprang jag med mina ben ut från Nisse för sista gången. På fredag är det 90ornas tur här i Thn...och jag känner mig inte jätteavis, för systemet för upplägget i år har ändrats helt o hållet, och full var jag ju också..så kommer inte ihåg den dära underbara känslan man kände då. Det jag tyvärr minns är den äckliga maten vi fick i skolmatsalen på förmiddan!! Men OK...Jag kanske känner mer avundsjuka på fredag!! Men detta året som gått har verkligen händelserikt! Tänkte köra en kortare resumé..

Skola/utbildning
Började utbildning på Högskolan Väst i Thn, Hälsopromotionsprogrammet. En utbildning jag längtat till hela sommaren, trodde den skulle bli kalas..men desto mer tiden gick desto sämre intryck fick jag av utbildningen. Folk runt omkring förändrades också...Jag kände att jag inte kunde få vara mig själv, jag saknade mitt gamla jag o var alls inte bekväm med situationen...Om utbildningen passat mig skulle jag självklart fortsätta men så var inte fallet! Jag har iaf efter 2 terminer på Högskolan Väst samlat ihop mina första högskolepoäng! Året på hälsopromotionsprogrammet ser jag som en god erfarenhet o lärdom av hur det fungerar att plugga på en högskola! I höst ska jag påbörja ny utbilning, lärarprogrammet.

Jobb
Jag jobbade hela sommaren efter studenten på ett boende för funktionshindrare. Där är jag fortfarande timvikarie och har varit sedan hösten 08, men kommer inte ha något sommarvikariat där i sommar!
I början av den första terminen på högskolan (när jag fortfarande tyckte utbildningen kändes OK) ringer en person och personligen/privat erbjuder mig en 70% tjänst som habiliteringsassistent. Eftersom jag nyligen börjat skolan valde jag utbildningen istället för jobbet. Det var ju trots allt fortfarande min drömutbildning.........Sedan april i år är jag timanställd på detta jobb. Detta är också årets sommarjobb!

Relationer/Vänner

Jag är fortfarande tillsammans med Andreas (Vi firar 2 år tillsammans den 15e juni). Som ni nog inte kunnat missa lever vi nu sambolivet, jag saknar inte att bo hemma ett dugg! När det gäller vänner har både nog jag själv men även några av vännerna förändrats. Jag saknar vissa personer, så som dom var förr! Däremot är jag riktigt glad över att en viss person & jag byggt upp något på nytt...Jag älskar den människan! Zooo... ♥

Känns som det var de jag hade att komma med nu...Finns säkert ett flertal mer saker som skett, men som jag helt enkelt inte har på minnet just nu :P Idag ska vi iaf äta köttfärssås till middag!!!!!!! Slut för idag, tack & hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0