Here I am again!

Soppa, allt är just nu en enda varm soppa..min vardag kokar hela tiden! Snart är min vinterledighet slut, jag som precis börjat vänja mig med den nya vardagen! Men iofs är det inget fel på den vanliga heller..Det jag saknat mest under vintern är den regelbundna träningen på Friskis..och träningen betyder mkt för mig..inte minst för det psykiska! Jag är iaf nöjd med dom senaste 3 veckorna!!

Igår var jag o Andreas ute o shoppade. Var bland annat inne på JC om hopp för att hitta ett par snygga jeans. Jag blev först helt knasig, men tillslut irriterad när det alls inte finns någon ordning på jeansen. Alla jeans dom rear ut har dom lagt i en stor hög, huller och buller av olika sorters märken. Tillslut gav man upp hoppet om att hitta ett par, för man såg bara en massa jeanstyg av alla varianter, för mig är det inte lockande att köpa ett par jeans som 150 människor tallat o rört runt i tidigare...Så det fick bli ett par fräscha nyinkomna jeans från Vero Moda ist..läääängesen jag handlade där...men jag är nöjd med köpet!

Sen har jag ju glömt att sammanfatta mitt år 2008, så jag väljer ut dom månader det hände något kul 2008 :P

Januari: Fick körkort,imorgon är det faktiskt EXAKT ett år sedan jag fick det!! (Andreas tillägger: "Då var det ju också exakt ett år sedan du lärde dig köra på motorvägar också.." Haha..de finns historia bakom detta;D)
Satsad även på att bli Friskis-ledare, dock gick det tyvärr inte hela vägen, bland annat på grund av högskolan som skulle starta framöver (kunde ej leda dagtid). Först blev det en stor besvikelse, men nya chanser kommer väl...

Februari: Jag åkte med på skidsemester för första gången i hela mitt liv! Det var både skratt och tårar, men i längden en helt underbar vecka. När vi inte åkte skidor så festade vi, så kan man sammanfatta den veckan! Något jag gärna skulle vilja göra i år igen!

Mars;
Jag,Sofia,Evelina,Linda och Carro drog till Göteborg och festade. Kanske inte speciellt märkvärdigt,men kvällen var på något sätt magisk, o de blev verkligen ett speciellt festande den kvällen. Något man gärna vill uppleva igen!

Maj: Skrev mitt livs första CV, kom in på arbetsintervju och fick ett grymt bra sommarjobb, ett jobb jag även fått behålla efteråt som timanställd. Perfekt! I slutet av månaden åkte även Andreas till USA vilket som först kändes jobbigt, med därefter väldigt spännande för oss båda :P Jag var även på mitt första bröllop! Andreas fyllde förresten år också... ;)

Juni: Guess what! Studenten och balen. En helt otrolig helg, och den hade inte varit så lyckad om inte den tillbringats tillsammans med Sandra och Max senare på kvällen,o Andreas förstås :) Jag har aldrig känt mig så snygg som jag gjorde i min balklänning, o den jag ska tacka åter igen för det är Andreas mormor som sydde den till mig. Samma dag som balen firade även jag & Andreas 1 år tillsammans, så vi bodde på hotell samma natt, de va snajs!

Juli: Var på Bruce Springsteen-konsert i Göteborg. Mäktigt!...är väl bara förnamnet! Var även i Kungshamn under en dag i Max stuga...när det bara tog en halv minut mellan stugan och party-placet Baden insåg jag ganska snabbt att det är dit man ska åka o festa sommaren 09. Dagen var helt otrolig, med sol,båt,havet,glass & skaldjur!!!

Augusti: Började högskolan. Jag lärde känna "ett nytt jag"..samtidigt saknar jag att kunna vara den "riktiga" Amanda..men det funkar nog inte så på högskolan :P Jag har växt som person o ser saker och ting med andra ögon. Helt klart en utmaning för mig!

September: Det ska ni kunna utantill..min födelsedag såklart ;)

November: Galet Max!! Vi firade Max 20årsdag med ett himla galej! 6-rätters på Alberts hotell, därefter ett himla drag inne på Lipz. Oförglömligt...trots allt!

December: Julbord, tomteparad, en underbar julafton, en nykter nyår...nice!!

Nu ska jag ut och gå..på återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0