Ny termin(er)

Tjoola mangoola.
Ny termin, både i skolan o på Friskis. Känns härligt! Dagen började med en snygg sminkning (för att låta lite ytlig) och ut i regnet. Kom som en dränkt katt till skolan, med både hår o smink förstört. Hade dessutom cyklat i motvind o jag vet inte hur många gånger jag morrade svordomar...Som tur var de ganska tomt på gatorna runt omkring så ingen fick ta någon större del av denna aggression! Allt eftersom dagen gick kände jag bara mer o mer träningsvärk smyga fram i armar o ben. Riktigt tragiskt..eftersom jag alls inte körde hårt på gymmet igår. Men det var somsagt längesen jag körde maskinerna senast så får väl erkänna att jag är KLEEEEN i vissa muskelgrupper ;) Sen fick jag naturligtvis cykla hem i samma väder igen, men då hade jag åtminstone medvind! Har kört ett pass på Friskis ikväll, under vissa delar under passet kände jag mig som en stel pinne p.g.a träningsvärken..musklerna mjuknade aldrig kändes det som. Sen klev ju självklart värken i benhinnorna fram, så då var jag tvungen att ta de lugnt...Tokigt jobbigt!

Imorgon däremot är det en ny dag! Och visst är det underbart?!? =D Jag ska fika på Expresso House..med varm choklad o scones som lunch! Sen ska jag på ett möte med en människa på Hälsan (Trollhättans företagshälsovård) inför praktiken..Vi får se vad dom kan bidra med! Idag har vi startat en ny kurs i skolan, o den verkar sjukt spännande o jag ser verkligen fram emot praktiken då vi ska dra igång ett EGET hälsoprojekt under 4 veckor! Det ska bli så kul! Så innan praktikperioden ska vi ha något som heter testledarutbildning, o hur kul blir inte det? =)

Sen går det väldigt mkt tankar kring tentan vi hade i fredags nu. Detta är den värsta tentan sedan Brülde's som man är nervös inför (om ni kommer ihåg honom,vi hälsopromotörer glömmer honom inte:D) Nu på högskolan har jag fått lära mig att acceptera tentor som blir underkända! Första gången (och faktiskt den enda hittills) jag fick ett U blev jag helt förtvivlad, detta var inte något jag var van vid på hästlängder. Men när jag fick skriva om den så lärde jag mig så fruktansvärt mycket mer! Efteråt kändes det skönt att ha gjort om den, för den hade verkligen skapat framsteg hos mig! Inte fabjan är det roligt att bli underkänd, de fattar väl vem som helst. Men om det nu skulle hända på denna tenta (som vi mkt möjligt kan få tillbaka imorgon) att jag inte blir godkänd så kommer jag till viss del känna besvikelse, men samtidigt kommer omtentamen ske muntligt...och att prata är inte en av mina svaga sidor. I o med det att jag plugga så hårt innan tentan sitter en del fortfarande, så ska försöka se positivt på saken isåfall! Men det skulle vara fruktansvärt skönt att ha fixat den! Jag tror jag inte nämner mer om detta nu ;)

Ska snart gå o lägga mig idag..har varit trött under dagen så ska bli skönt med lite Zzzz...
Imorgon fortsätter min träningsvecka, o då ska jag för första gången testa på ett core-pass. Core är ett coolt namn på en träningsaktivitet. Förmodligen kommer jag bara inte ha ont i armarna på onsdag, utan även magen!

Sleepa gött!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0