Jobb 2

Hej Hopp...Dagens ämnen i punkter jag vill skriva av mig om:
- Nytt jobb
- Politiker i Thn
- Småland i bilder & text.


Låt tisdagsmötet börja enligt dagordning....(såååå seriös) ;)


Ja...idag har jag provjobbat på mitt nya jobb, eller jag skulle snarare vilja kalla det min ANDRA jobb..Medan folk på bland annat Saab o Volvo har en tuff period nu sitter de folk i Stadshuset o ringer mig, för att erbjuda jobb. Känns konstigt, orättvist men för min egen del; bra. Hatar den här förbannade lånkonjunkturen o att så många ska bli drabbade! Trollhättan ska inte bli känt för en arbetslös stad...jag återkommer till detta vid nästa punkt!! Ja...de nya jobbet kändes iaf riktigt bra..de är nästan som det jag har nu, fast mer personligt...De ska bli roligt att hamna i en ny jobbmiljö. Förra veckan ringde mitt jobb jag har sedan innan o erbjöd mig sommarjobb. Skönt de också..slippa uppdatera CV:n o skicka runt den! Så vi överlever i lägenheten i sommar också ;)

Nu till punkt 2...Maud Olofsson. Tummen ner. Jag kan börja med att berätta att igår hade Andreas mött en kock (som vunnit SM i matlagning) utanför Stadshuset..Han berättade att han stått o lagat mat till denna käraste Maud hela dagen...för hon var nämligen o besökte Trollhättan igår. Redan igår blev jag sur över detta..Ska Trollhättans Stad beställa in en jävla (ursäkta uttal) specialkock..som kostar tusentalskronor att hyra in..för att den här dyra inhyrda kocken ska laga mat till MAUD..(som tydligen ansågs skulle rädda Saab & Trollhättan). Varför kan inte den här Maud gå o köpa sin egna jädra mat?? Okej..hon var gäst..Hon hade inte behövt köpa den själv...men vilken annan restaurang i Trollhättan kunde göra o bjuda henne på maten! Nä..då ska en dyr SM-vinnar-kock hyras in o special-göra maten åt kvinnan! Om hon är värd det, är vem som helst värd det...Ska jag kräva nästa gång då Sandra från A-town kommer på besök att Trollhättan ska sponsra henne? Helt förbaskat sjukt. Vad är det för fel på dom kockar som finns i Trollhättan? Det är så typiskt att allt ska göras så märkvärdigt...bara för att det är en "högre uppsatt" människa.

...Inte nog med det. Idag när man öppnar morgontidningen hittar man en stor härlig bild på Maud, sitta i en bil påväg ifrån Stadshuset o rubriken menar att Maud inte tänker göra nåt åt Saab-krisen förren en ny ägare hittats..så stor nytta gjorde hon här. Höll fötterna kalla, åt fin jävla mat som en annan tydligen inte har råd med o åkte iväg med nytt läppstift på läpparna. Fel fel fel av Trollhättans Stad att lägga ner pengar på sånt onödigt bös = det jag vill förstärka i texten. Har Trollhättan lärt sig att maten inte spelar roll?! Skit samma..över till nästa punkt!

Småland! En helg fylld med känslomässig bowling, god mat, schlager(kit), SKIDÅKNING (jag skulle vilja kalla det riktigt skidsemester;)) och O.C =) Jag saknar redan min tjej...men det är så kul när vi väl träffas. Riktigt bra att ha en sån nära vän på långt avstånd! ♥ En skön helg, precis vad vi behövde :)


Bilderna får här med avsluta inlägget...Har fått låna hem första säsongen av The O.C...o jag saknar verkligen serien! Haha, o gissa vem som blivit förälskad i serien? ..Mmm..Andreas! Precis som alla andra program ja älskar, han vägrar erkänna men ändå lägger han ifrån sig allt han pillar med för att titta (och nej, det är inte på mina order..!!) ;)

See you guys!
Hugs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0