Långläsning...ingenting för blogg-klenisar ;)

Nu är jag åter tillbaka här. Första gången på länge jag uppdaterar 2 ggr på en dag ;) Har faktiskt saker att skriva om, så varför inte? Dagordningen ser ut följande:
1) 1 & 10 månader
2) Gemensamt konto
3) Amanda möter en ilsken tant


1) Ja..idag firar jag och Andreas ett år i tio månader tillsammans. Snart har de gått 2 år, o tiden har gått extremt fort! I love him soooo much, o jag känner bara mer & mer kärlek varje dag.. ♥ Jag har varit lite spänd o nervös nu om hur de skulle bli att bo ensamma tillsammans, men vi har skött de bra. Vi tycker lika om dom viktigaste sakerna, å de får ju sakerna att funka bra. Jag ska väl erkänna att jag är den "lata" i förhållandet..eller jag kanske ska uttrycka mig VAR. För nu vill jag verkligen visa Andreas att jag kan ta ansvar o göra tråkiga sysslor. I torsdags städa jag hela lägenheten från topp till tå, jag diskar så skummet yr (jag gillar diskmedel...) o jag inhandlar alla prydnadsgrejer (ja,så slipper han följa med..han hatar det!). Allt känns skitbra, o vi är ett jävla bra par som fixar allt =)

2) Idag var vi på banken. Jag skulle först lämna in nån typ av lapp till Nordea, så jag får min lön denna månad av jobb nr. 2! Jag bemöttes av någon kvinna som va helt röööd-flammig i hela fejjan...hon såg ut som Rudolf med röda mulen o skulle låtsas vara märkvärdig med nån stockholmsk dialekt. Hon ville gärna dumförklara mig, bara för att jag riktigt inte visste hur jag skulle förklara mitt ärende. Det var ett väldans invecklat fall dehär :P Tillslut kom vi därifrån o jävlar om jag inte har pengarna inne på kontot den 25e!!! Vi gick vidare till Swedbank....

Jag o Andreas skaffade idag ett gemensamt konto som vi ska använda i våra gemensamma utgifter. Jag kan kort o gott säga att ja blev skitglad när ja fick höra att jag o Andreas skulle få var sitt kort...meeeeen bankmannen fortsatte: "Ja,men Andreas märker ju om du skulle ta ut pengar därifrån, han skulle ju fatta att de inte var han själv"..o där va dom shoppingrundorna körda ;) Nää..seriöst, känns jättebra med ett gemensamt konto, för allt har bara känts rörigt på senaste...de har mest låtit "vem betalar nu, vem betalar då"...så får sammanställa allt o se hur de slutar. Ett gemensamt konto har vi nu iaf!!

3) Detta är en sak som hände mig för drygt en vecka sedan.
Nu i början vid inflytten vill jag gärna göra mig väl med grannarna. Många äldre o barnfamiljer har nog fördomar om oss ungdomar när vi flyttar in. Dom kanske förväntar sig fester med fullt öööös o högljudda m.m! Men jag vill göra ett gott intryck nu i början, så dom får en bra uppfattning om mig o Andreas. Anyway...Jag kom iaf upp från cykelförrådet o precis vid entrén möter jag en äldre kvinna, ca 70 år gammal där omkring! Vi hejar..o ja börjar gå uppåt. Efter några trappsteg tänker ja "Ah,ja kan väl ändå presentera mig"..Så jag vänder mig om till kvinnan som står kvar nere vid entrén o kollar på anslagstavlan o säger:
- Aa,förresten..det är jag o min pojkvän som flyttat in här uppe på 3e våning...
....Kvinnan tittar upp på mig helt ointresserad o svarar "aha" lika ointresserad som hon tittar på mig. Hon fortsätter kolla på anslagstavlan. Jag ger inte upp utan fortsätter:
- Aa...vart bor du??
Kvinnan (LÄS KÄRRINGEN) kollar upp på mig igen surt o fräser: "Jag bor inte här!! Jag har gått fel". Därefter vände hon på klacken o gick raka vägen ut med näsan i vädret. Vilken as!!! Jag blev helt paff o fattade riktigt inte va som hade hänt...men ja..de gick sådär iaf! Jag försökte va en trevlig granne, tanken räknas!!

Puh..nu har jag verkligen skrivit en roman! Så nu får de vara nog...de sista jag bjuder på är en bild på mig & Sandra sedan i torsdags innan vi drog på Lipz :) Ha de göööött...

Much love to you my friend!!!




Sooo sweet pict!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0