Inflyttade.

Så...Sedan i söndags har det varit fullt upp. Allt med flytten har gått fortare än jag trodde. Andreas farfar,Andreas o jag började i torsdags med att göra allt förarbete inför tapetseringen. Vi var 3 o de var effektivt arbete. Sen kom mamma och hjälpte till ytterligare. Tapetseringen blev klar i lördags, o senare på kvällen hade både Andreas o jag fått in våra grejer. I söndags kväll stod allt färdigt, men bara en soppåse kvar i hallen. Nu har vi sovit i lägenheten 2 nätter,o de är så fruktansvärt skönt att få vara för oss själva...utan gnäggande från andra :P

Igår var vi o storhandlade på Coop, vi hade skrivit en kilometerlång lista och jag bestämde mig för att fixa Med Mera-kort. Jag va tvungen att punga ut 100 spänn för det här kortet, men ja gick stolt in i affären med mitt nya kort, för just denna vecka fick man dubbla poäng på allt man köpte. Vi kom tillslut till kassan med hela vagnen full. Kassören va stressad för han skulle stänga sin kassa efter oss. Tack vare honom blev ja ap-stressad av att lägga upp varorna i samma tempo som han scanna in dom. När allt var färdigt o betalt o vi börjar packa i sakerna i påsar kikar ja på kvittot o utbryter högt o tydligt: "Men titta älskling, de här blev ju alls inte så dyrt!!" (Hade laddat kortet med 5000 kr inför handlingen). Då står det en securita-vakt bredvid o säger: "Aa,o sen dubbla poäng på allt, de är ju perfekt!!" Just då slår det mig att jag glömt att visa mitt NYINKÖPTA Med Mera-kort..o utbrister "FAN!!".  "De va synd du.." fortsätter vakten med ett leende på läpparna...töööönt! Jaja...life goes on :P

Idag ska jag jobba mellan 15.00-20.00..o imorgon är det första dagen på riktigt länge jag får ställa klockan. Vid 08.00 ska jag vara på Stadshuset och träffa lite folk från mitt nya jobb, schemalägga sommaren m.m! Därefter ska jag direkt till skolan kl.09 för att ha seminarium. Tur att Stadshuset och högskolan ligger jämte varann! Senare på dagen ska jag träffa syrran..she's coming from Gothenburg. Ska bjuda henne på middag o lite så :)

Jaja..får dra mig hemåt till vår lya..fixa lite med ouppackade kläder. Har ej internet i lägenheten än. Andreas skulle fixa det i eftermiddag. Jag är i ganska stort behov av internet med tanke på att all kommunicering mellan mig o högskolan finns där...o mkt mer viktigt :P Ja uppdaterar mer så småning om..bilder på lägenheten lär väl också dyka upp..vill bara få upp allt på väggarna först. See ya. Hugs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0