Bunden!

Jag kan verkligen inte släppa tanken om det där erbjudandet med jobbet,80%-tjänsten! Jag sa bara för några dagar sedan efter att ha jobbat 3 dagar på mitt nuvarande "vikariejobb" att jag aldrig skulle palla jobba så intensivt med oregelbundna tider o.s.v..Jag var och är helnöjd med den utbildning jag just påbörjat. Men dom här underbara pengarna jag skulle få...woaah va det är störande! Jag är i stort behov av att sluta känna mig bunden till två hem just nu.Man packar väskor,packar upp väskor..göra upp vart vi sover denna helg,o vart vi sover hej vilt. Jag o Andreas behöver något eget, där vi väljer själva hur vi ska ha det. Inga krav från andra,bara fokusering på oss själva! Egentligen är inte pengarna problemet.Jag har ett schysst sparkonto,men ska en sån stor summa gå till en hyra varje månad..? Ett riktigt satans dilemma. Jag får mitt studiebidrag på lite över 2000..jag jobbar extra,o tjänar då lite lön..så det borde funka? All inredning har vi i princip..allt behöver inte köpas nytt från början! Både jag o Andreas har skitfina grejer på våra rum.........aaaah..egentligen är det jag som har dom stora kraven. Jag vill ha en lägenhet i centrum,där ligger hyrorna på 5-6000,men hur perfekt är inte det?..Andreas har ju råd med detta om någon..men jag vill ju dela jämnt! Är de vår lägenhet,så ska vi dela på hyran också,han ska inte betala ett öre mer! Man kan ju alltid bosätta sig utanför centrum också..men......det får diskuteras isåfall.........bleeeh!

Nu börjar Efterlyst kl.21..Det är "mitt & mammas program"..å jag blir lika förbannad varje gång då man får se hur jävla sjukt vårt samhälle är,men fortfarande är man så fast vid programmet! Innan sleeping-time blir de lite läsning i Brüldes bok "Hälsa & Sjukdom"!

Nice to have you here today!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0