Ett liv som blind

Godmorgon människor!
Idag börjar jag jobba, som jag redan tjatat er sönder om..Men detta va sista gången, de kan jag lova ;)
Innan jobbet idag ska jag åka med mor & far o kika på en lägenhet. Helt plötsligt har dom bara kommit på idén att flytta till en lägenhet mitt i stan. Jag är inte så positiv till idén, trots att den ligger mitt i centrum..Jag trivs bra i detta huset, perfekt läge..o världens bästa altan! Men men...Pappa ville ha med mig,å ville veta lite om vad jag tycker om lägenheten dom kikat på...

Iaf..jag måste tipsa er om en film som jag o Andreas såg igår..Filmen hade verkligen allt! Humor, glädje, kärlek, "sorgliga" scener..(tårarna spruta faktiskt under några minuter..) Den handlar om en kille som är i 20-årsåldern som sedan födseln varit blind. Trots sitt handikapp lever han ett normalt liv, och kan läsa av andra människor så himla bra trots sitt handikapp. Speciellt i början av filmen bjuds det på mycket humor, och både jag o älsklingen låg o asflabbade i sängen..Det som är en stor del av det roliga i filmen är när man får följa hans blind-dater ute med helt olika tjejer..Med detta får han hjälp o tips från sin tjejtjusade bror.

Humorn fortsätter lite titt som tätt under hela filmen, men trots det blir filmens handling mer o mer "seriös" o känslomässig.

Många tror att det är svårt att leva med ett sådant här handikapp att vara blind, eller exempelvis ha en hörselskada..Men jag tror att man ser vissa av livets delar från en annan synvinkel som blind. Det finns så mycket intelligens och smarthet! Jag som jobbar med människor som har sådana här handikapp har upptäckt deras sätt att leva på. Det finns så mycket hjälpmedel för dessa människor, så dem lever ett likadant liv som vi. Deras liv är lika värdefullt som mitt, varje liv är värdefullt, oavsett om man ej kan se/höra/gå.

Jag rekommenderar iaf filmen. Jag o Andreas såg filmen via Telias uthyrning av filmer som man har möjlighet till att hyra om man har Telia som bredbands-och TV-grejsemojs..just nu är de 50% rabatt på priset, så detta skall utnyttjas!
Filmen jag rekommenderar heter Blind Date.

Nu har jag precis fått hem en skiva med alla balbilder Andreas farfar tog..Han hade en bättre o maffigare kamera,så jag hoppas de finns något fint kort att rama in..Publicerar mina favoriter här i bloggen,om jag skulle hitta något ;)

Vi hörs när vi hörs nästa gång!
:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0