amanda + andreas + bruce = sant!

Hallu! Daxs för lite Bruce-recension maybe? Har inte hunnit blogga något om den,eftersom jag jobbade igår, så hann inget annat än å gå upp o sen käka för att sedan dra till the job.

Jag o Andreas kom till göteborg typ vid 3-tiden, fick en parkeringsplats rätt så fort, de va ju bara de att Andreas var övertygad om att de fanns en plats till oss på Heden,men efter att sanningen övervunnit hans förhoppningar fick vi istället ställa oss i ett parkeringshus drygt 100 meter bort, inget jag klagade över direkt :D Vi tog oss till Femman-huset, käkade lunchbuffé o skulle sen hitta till Järntorget där vi skulle möta upp vårt Bruce-sällskap för kvällen. Med mitt fräscha lokalsinne hittade vi rätt, lite tack vare en kaxig göteborgare till spårvagnsguide! Vi blev tidiga, bruce-sällskapet blev sena..o vi satt en timma o vänta i solen. Men vart blev solbrännan av? Tillslut blev alla samlade o vi gick in på Bishop Arms för "förfest"..Om man jämför med Bishop Arms här i Trollhättan står de 213 vakter utanför för att kolla ålder, så stod de ingen här i Göteborg. Väldigt bra tycker jag, då Bishop Arms egentligen har en åldersgräns på 23 eller nåt. Efter ett tag tog vi spårvagnen, nu skulle vi se Bruce på riktigt! När vi kom in på själva Ullevi va läktarna fullsatta redan o man kände sig som en stjärna, bland flera andra 1000 som stod på planen,så man var rätt liten!...Så de va ingen idé för mig att dra fram mikrofonen ;) Brucis började sjunga,o vissa låtar är helt oslagbara när de gäller allsång; "Because the night",en drömsituation! Så sjukt kul att bara se så många människor stå o sjunga en o samma låt. Bruce själv stod på scenen utan mikrofon framför ansiktet,o lät oss i publiken sjunga både vers o refräng..vilket drömläge det måste vara som artist! Ett av extranumrena var helt otroligt - "American Land"...vilket draaag, äckligt mäktigt!!! Kan inte med ord beskriva känslan. Men,det finns en besvikelse, jag hade velat höra "Down to the river"..en av mina favoritlåtar av Bruce..men den missen spelar ingen roll, konserten var GREAT.

Lite bilder..det kommer i nästa inlägg,för nu ska jag äta frukost!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0