Respekt! Poliskontroll is the shiet.

Hohooo! Idag har jag varit med om något fräsigt! När jag skulle köra från Sjuntorp,o hem till stan idag på förmiddagen så kom jag ut från Andreas gata o skulle ut på 50-vägen. Kanske bara 100 meter framför så står det en polisman vid busshållsplatsen o jag ser att han vinkat in 2 bilar. Jag fick en black-out på hur jag skulle bete mej,men för att inte riskera något så körde jag in bakom dom två bilarna som redan stod parkerade vid vägkanten. Just när jag kört in o stannat kommer jag o tänka på att jag drack alkohol igår,inte så värst mycket med de blev ju ändå lite vin & cider. Polismannen närmar sig o jag smajlar upp mig. Han kommer fram o säger:
- Jasså,så du åker in hit frivilligt för att blåsa..
- Joo,jag tänkte de va lika bra..(glad i humöret)

Han fortsätter; Har du körkortet med dig?
- Aa,de ligger där bak.
- Okej,men jag litar på dig för utan körkort hade du nog inte svängt in hit frivilligt,

därefter hade han en utläggning om när jag skulle & inte skulle köra in för poliskontroll.
Sen fick jag blåsa (och jag är glad för att jag tränade så mycket på körskolan,för nu klarade jag det på första försöket ;), tackar för detta!) och polisen fick klartecken att blåsningen va OK av en annan polis som stod på andra sidan vägen. Så sedan åkte jag min väg,fortsatte o köra i 50. Men när jag precis kollade i backspegeln när jag kört ut igen såg jag att polisen sprang över vägen till hans poliskamrat,men de va inget ja tänkte vidare på FÖRREN polisbilen helt plötsligt kört ifatt mig och en annan bil,dom måste ha kört i över 50! Jag tänkte: Nu jävlar är de kört,men jag va helcool o fortsatte köra i rätta takter! Satt med hjärtklappning o tänkte igenom allt o ingenting! Men efter en lång sträcka,så hann jag köra ut på stora vägen,medan polisen fick stanna vid väjningsplikten. Jag skulle säkert fått motorstopp om jag också hade fått väjningsplikt o inte hunnit köra ut! Något annat jag kom o tänka på när ja kom hem var att de skulle va gryyyymt pinsamt om jag FRIVILLIGT kört in på kontrollen o fortfarande haft alkohol i blodet (som aldrig skulle falla mig in men..) Dom var iaf inte ute efter mig!!

En ganska komisk grej som min kära pojkvän kommer leva på nu i 2 sekel är att för bara några dagar sedan när vi skulle åka till Sjuntorp så frågade han om jag inte skulle ha med mig körkortet,o jag bara:
-Nee,dom kan ändå kolla upp de i sin dator!!
- Jaa,men du får böta 800!

Sedan han sa de har jag haft med mig körkortet vid varje resa,o de är något jag definitivt kommer fortsätta med!
Men detta var en skräckupplevelse för mig idag!! Isch! Med tanke på After Work'en igår ;P

Idag ska jag plugga,packa & umgås med mor o far!! Imorgon bär det av till Sälen,o jag ska träffa Evellliiiiiiiiiiiinnaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! =)

See ya soon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0