Jo,jag är nog sjuk

Idag är jag pratsjuk,men jag måste hålla pratet på en viss nivå,för jag måste bli frisk! Ett bra alternativ att bli kry är ju att käka lite tabletter,o ta sig en hostmedicin-shot några ggr per dag. Pappa har nu köpt hem flera sorters medicin,och mamma har gått runt o tjatat om ett par sugtabletter som motverkar hosta. Jag testade en sort av sugtabletter när vi var i Spanien (då jag hade samma sjukdom som nu) och dom hjälpte inte ett skit. Men idag fick mamma mig att prova dom iaf. Sugtabletter ja,MAMMA!!! För att de skulle värka dubbel effekt tog jag två tabletter,stoppa in i käften..Efter 2 sekunder var de klet i hela munnen,o smaken var hemsk!
- Maaaaamma..dom fastnar i munnen!!!!
- Men Amanda..svälj med vatten då!
- Men de var ju sugtabletter!!

Jag tog tag i förpackningen,lästa på utsidan o kunde tydligt läsa:
Sväljs med vatten. Mhhhmm..sugtabletter jag. Fifabjan!!

Men men..var är pappa med bilen nu då? Jag måste ha bilen.Okej,vi har två andra här ute stående..men dom kan jag inte backa ut,det tar tid...Och jag är sjuk. Paaaaaaaaaaaappaaa!
(Vi ska nämligen åka o kika på bilen vi ev. ska ha till balen!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0