Tysons supermage!

Vilken hund jag har! Hans mage är gjord av något speciellt kan man tro. Han har alltid tyckt om väskor..inte väskorna i sig, utan innehållet i dom. Han älskar också att äta! Mat är nog hans stora passion..liksom min. Så fort han får tillfälle tar han till sig äran att äta annat än den mat han egentligen får...De har blivit en dålig ovana för honom..för mat får han tillräckligt av oss. Idag har han iaf gett sig på mitt läppglans som låg i väskan. Han hann käka upp lite på förpackningen...innan jag upptäckte ljudet han gav ifrån sig..för tyst är han knappast! Hans tidigare måltider han käkat upp i smyg är följande:

- På min studentfest hade någon glömt stänga dörren till källaren där vi hade all mat..han åt upp en hel "planka" med kött, frukter o annat bös..Att maten han åt upp kostade flera hundra brydde han sig nog inte ett skvatt om ;)
- Samma dag åt han även upp gula o blå ballonger vi hade på festen..Detta märkte vi dagen efter då han sket blå-gult..ballongerna var av bra garanti o var fortfarande hela!
- I somras var mamma & pappa på besök hos min farbror..vars sambo hade bakat kanelbullar som låg framme vid diskbänken. 30 bullar var plötligt spårlöst borta..han sket som en ko samma natt!!
- Ett halvt paket med 80% mörk choklad...Farligt för hundar men för Tysons mage var de inga större problem. Visserligen kunde jag lagt chokladen på ett bättre ställe!!
- Ur min väska rotade han även ur en förpackning med tabletter som man äter vid magproblem...Dock hann Tyson inte få i sig något,eftersom Andreas upptäckte honom i tid.


Ja...det finns många historier om denna underbara snygga svarta vovve..Tycker mkt om honom ändå :)
Trots att de är fredag vill ja få klart min fältstudierapport idag..vill ej sitta i helgen!! Nästa vecka ryktas de om att veckan blir tung...men än så länge har jag inte känt av det..man ska väl vara glad sålänge man känner så. Imorgon blir det iallafall Liseberg :)

Kommentarer
Postat av: Bellman

hihi

2008-12-17 @ 00:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0