Söndags-predikan!

Tudelooooou!
Imorgon kan jag bli känd..för igår var nämligen pressen i Sjuntorp! Senast dom var där va ju faktiskt för några veckor sedan då dom hitta knark bara några kilometer ifrån där Andreas bor..så de är i dom trakterna ja håller till på deltid ;) Haha..nä men igår somsagt var de tomteparad i Sjuntorp..en tradition sen 55 år tillbaka så tidningen var där..o ja va med i tomteparaden..o fasiken va arg ja blir om ja inte kommer med på bild. Japp..för så patetisk är jag! :P Jag ställde mig nära ungarna..för de är ju alltid dom som hamnar i centrum..o sen ställde ja mig breve han som spela dragspel..också en sån där gubbe som drar till sig uppmärksamhet..Så jag använde smart taktik o hoppas på bra resultat imorgon vid frukostbordet!

Jaja..igår var dagen hektiskt! Först tomteparaden hela dagen..det var mysigt, o ja fick stå o sjunga ungefär 15 jullåtar jag aldrig i mitt liv hört förr..så ibland så kunde mina toner svinga iväg på eget håll, men de gick bra ;) Sen var de raka spåret till Göteborg som gällde! Träffade syrran, gick på Liseberg och avslutade Göteborgs-visiten med en pizza i syrrans lägenhet! Jag spelade bort ett x antal en-kronor jag sparat i min lilla ask, men vann ingenting. En besvikelse just då, men efteråt kom jag på den galanta idén att alla dom som stod bredvid mig o vann går upp massor i vikt av all choklad, som dom antagligen kommer vilja ha bort sedan! Jag själv behöver inte oroa mig för det, jag kan ju bara glädja mig att jag slapp betala så mycket för att gå upp i vikt..nu fick jag istället betala för att INTE gå upp i vikt..o de tycker jag är bra!! 

Ikväll ska jag lägga mig tidigt..kommer nog inte somna förren senare..men jag vill bara känna lugn o ro, har vart en himla känslorik dag, o de är så mkt jag vill få ur mig just nu..Vet bara inte var, när och hur! Men jag mår bra..för många tankar bara! Jag lägger upp lite bilder från gårdagen..det piggar alltid upp..Sen ska jag ringa min älskling, han jobbar till 02.00 inatt,o gör resterande vecka..trööögt! Imorgon har jag och Andreas 1,5 år tillsammans, därför ska han få 1,5 puss ;) Tiden har gått såå himla fort,o varje dag tillsammans med honom är en saga! ♥


Älskling & jag gick ju förstås in för tomte-temat..Dräkten jag har på mig var tydligen "enkel" enligt Andreas mamma, o de är faktiskt Andreas mormor som sytt den...Hon är bäst..härom veckan gav hon mig ett paket chokladmoussé...bara för att hon hade "lånat" Andreas o några timmar för att åka o handla..Haha..


Haha..jag tycker bilden ser fjantig ut!! ;) Här står vi iaf utanför Konsum i Sjuntorp o sjunger ;)


Sen blev det mingel med glögg, chokladpraliner & pepparkakor..gratis faktiskt!


Jag o syster på Liseberg...Här ser ni lite smått av den mössa jag köpte för några veckor sedan..Får-mössan ;)


Vill bara avsluta med att jag förra veckan blev helt såld på Ben&Jerry-glass!! Idag fick pappa offra sig för att köra mig till Ica så ja kunde få köpa denna glass. Han gick väl in i väggen när han hörde hur mkt den kostade, eftersom han var tvungen att betala. Men jag lät han få hälften...och jag tror han kom in i en drömvärld när han åt den. Han ropade flera gånger "vilken god glass Amanda!!" trots att jag svarat honom 2 ggr tidigare...fatta ni? Känner att de börjar bli flummigt här nu..Så ja sätter punkt. På återseende gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0