Högskolan = Toppen!

Jaaa,jag veeeeeet. De har blivit ett himlans tjat om den här högskolan. Men det är coolt! Om tre år har jag sammanlagt gått i skolan 15 år!! Det är ganska lustigt, för när man tänker tillbaka på alla hyss man gjorde på lågstadiet känns det alls inte långt bort, tiden går verkligen fort! Men deklart..nu kände jag mig mogen för högskolan, och idag på informationen kände jag på mig att detta blir en utmaning! Allt bär på ens eget ansvar, de är alls inget ansvar man kan ta över på någon annan,det kunde man vid vissa tillfällen på gymnasiet! Det är striktare o mer skärpta lärare, o det gillar jag!! Nej men dagen har verkligen känts bra, alla personer runt omkring har bara varit nya ansikten o alla verkar snälla, inte minst lärarna..dom verkar toppen! Och jag kan ju inte låta bli att nämna någonting om mat, ja säger bara: 30 spänn för en mumsig lunch är inte fy skam.. ;) Ooooh, jag vill att alla mina läsare ska se hur fin skolan är inomhus..det är bara kul att gå runt i skolan o kolla, man trivs verkligen!

Schemat verkar också bra, är ledig mellan 1-3 dagar, beroende vecka. Men Andreas gjorde tydligt klart för mig att dessa dagar är till för hemstudier. Haha..det har han nog rätt i. Läser nämligen pararella kurser, vilket som säkert kommer kännas tufft ibland, men sånt är livet.

Vidare till dagens andra nyhet. Skryt-nyhet kan man kalla det. (Om du stör dig på sånt, så läs inte) Jag tycker om att berömma o berätta om mig själv =P Nu har jag blivit inskriven på bemanningsenheten, vilket innebär att dom ringer mig o erbjuder jobb om mitt sommarjobb har brist på personal, jag kommer endast jobba helger! MEEEN...i vanliga fall så brukar man för de första få göra ett test, men de slapp jag för att jag redan var "insatt" i yrket (de tackar jag min gymnasieutbildning för), men sedan vill dom även att man ska släpa sig dit, för att dom "vill se en", o berätta om vad allt innebär o.s.v..Men idag ringde dom från bemanningen o sa att dom pratat med min chef på sommarjobbet, o av henne hade dom fått jättefina referenser om mig! Och det värmer verkligen att höra...igår fick jag till o med beröm av en boendes MAMMA, som tyckte jag gjort ett kanonjobb i sommar! Kan denna hösten bli bättre? Jag har påbörjat min drömutbildning, har helgjobb o är så lycklig tillsammans med min Andreas...+ att jag fyller år  i September ;)

Jaja..nog om detta! Jag ser iaf fram emot att gå till skolan imorgon igen!!
Ikväll tar jag de lugnt framför tv:n, behöver verkligen slappna av efter all nervositet o spänningar!

På återseende!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0