En minisemester

Då är jag tillbaka från min minisemester uppe i Strömstad med mina studiekamrater. Det var riktigt skojsigt vill jag lova. Vi bodde på en fem stjärnig camping i stugor helt gratis. Vi utnyttjade en fritidsgård med biljardbord, pingisbord, soffor, air-hockeyspel för våran avslutande fest på kvällen. Där riggade vi sedan upp med två pokerbord och satt och spelade hela natten. Givetvis så immundigades det drycker med åldersgräns också. Roligaste var att värden tillika initiativtagaren till hela spektaklet, kastade in handduken redan vid 22 tiden medans vi andra fortsatte till 05:00. Han hade ångest dagen efter vill jag lova :)

Fast nästa gång så får vi nog ta med oss dom kvinnorna i klassen också, så det blir mer blandat tjöt på festen. För när det bara är killar som umgås så tenderar snacket bli ganska enformigt (dock jävligt roligt snack).

Ikväll så ska jag och min systerdotter på Dia Psalma konsert i Lisebergshallen. Biljetten är en födelsedagspresent då hon fyller 15 år nästa onsdag. Jag är så glad att hon har hittat rätt musiksmak. För jag var rätt orolig ett tag. För ca 1 1/2 år sen så var det bara Carola som gällde. Hon var besatt av henne och har en massa urklippsböcker där allt stod om henne. Och man fick inte prata illa om  Carola får då jädrar, då visade hon att hon ärvt min systers temprament  och tände till på alla cylindrar. Så ni kan förstå min lycka av att hon är intresserad av "rätt" musik. Med rätt så menar jag nästan all annan musik än den skenheliga Carolas alster.

Förbandet ikväll är en annan historia. Det är inga mindre än Hellsongs. Dom spelar så kallad lounge-metal. Dom gör om gamla klassiska Hårdrocksslagdängor till underbara akustiska låtar. Lyssna på deras version av Metallicas  Seek and Destroy




Här är orginalet av låten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0