Uttöka nationella prov på högstadiet? Nejtack..eller?

Morron morron! Idag är jag trött och bara går runt och gäspar hela tiden. Tråkigt väder är de också,men nu ska jag inte klaga mer,för nu är det äntligen fredag igen,o då ska man inte deppa :)

Många har nationellt prov i Engelska B idag och på tal vill jag dra upp en grej.Fick igår höra att man ytterligare har planer på att öka dessa med fler ämnen,ex biologi,fysik,kemi,historia & geografi etc. Jag tycker detta är fel,samtidigt som det kan ses som något bra. Visst,då får alla ungdomar lika prov med samma svårighetsgrad,och får visa alla sina kunskaper. Men är det någon som tänkt på lärarna och deras undervisning? Jag som gått ur 9an,o som knappt gått ur gymnasiet än vet att det finns lärare som är rent ut sagt värdelösa på att lära ut. Vissa klasser,åtminstone många elever som det brukar gå lätt för kan sänka sina betyg tack vare en mindre bra undervisning av lärare. För att ta in kunskap gäller det en bra undervisning från lärarna,SAMTIDIGT som det ska vara rättvist betygmässigt för alla. Lösning..någon? Tveksamt! :S


Kommentarer
Postat av: Madde

jag vill tillägga att jag tycker att de nationella proven bara är ett test för lärarna, för att se om de har lärt ut bra eller rätt.

2007-05-04 @ 09:27:54
URL: http://maaads.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0