Tankar om jullyckan

Nu när julen närmar sig så kommer alla traditioner upp igen. För varje år förändras nånting,kan bara va någon simpel sak som att något på julbordet försvinner som man tycker väldigt mycket om,eller en större grej att exempelvis någon nära anhörig gått bort. Vad man tycker är viktigt med julen är upp till var o en. För mig är det viktigt att glädjas av det man har, att man verkligen ägnar all tid i världen åt dom man älskar,det är under jultiden man har tid för det. Strax före jul har jag alltid fått tankar på det som redan passerat, det jag hade som "alla" andra fortfarande har. Mormor. Morfar. Farmor. Farfar. Chikago! Det är under julperioden man saknar som mest, då alla minnen dyker upp. Något som aldrig kan ersättas. Ibland känner man verkligen att för lite tid ges åt familjen,ibland p.g.a "måsten" eller ibland av min egen vilja. För att återgå till det jag skrev innan; att ta vara på det man har! Det finns många människor,fler än vad man tror som sitter själva på julafton,som förlorat alla sina närmaste.

 Jag vill inte förlora något mer, jag vill ha kvar det jag har nu..Jag vill samtidigt få tillbaka det jag haft! Saknad gör ont! Och varje år..varje år fram till det riktiga vuxenlivet kommer jag få dom här tankarna,tills jag får egen familj att skapa traditioner tillsammans med! Jag älskar min familj, och familjens jul kommer förstås bli lika mysig som den varit de tidigare åren!

Jag saknar er enormt,ni fem! ♥
Jag hoppas ni inte går miste om mina framsteg och misstag även om ni inte är kvar i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0