Julen är nära!

Tjena tjena. Här sitter jag med världens magont,jobbigt..men ´jag ska försöka blogga bort det =P Hade först tänkt o berätta lite om igår då vi va på Liseberg! Stämningen var jättemysig o härlig,de va lite kallt med kärleksvibbarna gjorde oss rejält varma ;) Vi gick o kika bland dom olika bodarna,spelade lite på hjul o bara kika runt! Köpte med mig 3 olika sorters glöggflaskor hem,päronkonjak-choklad och två marsipangrisar =) Jag o mamma har som tradition att varje år dela på en lite större marsipangris,så de får bli även i år =) Och vet ni vaaad? Igår vann jag 2 kg kexchoklad på spelhjulet,ja blev överlycklig..men sen va de inte lika roligt längre efter några timmar. Onödig skit..haha! Eftersom ja börjat mitt nya liv så tänker jag inte behålla dom här 2 Kg:a..utan jag ska ge bort det i julklapp till älsklingens morfar! För jag har nämligen blivit ditbjuden på juldagen då vi ska fira jul, dag 2 ;) Iaf iaf..efter Liseberg drog vi oss till Bomboo! Jag blev ju mätt redan av salladen så jag åt knappt upp hälften av den mat jag tagit till mig,men det var otroligt gott ändå. Efteråt blev de efterätt,SÅKLART ;) Sen så var ju kanske ekonomin inte lika glad åt den här resan till Göteborg igår..men jag har planerat en glöggkväll framöver (maybe tonight?) ,då man får komma o smaka på mina 3 sorters glöggar,men då de kostar 20 kr per glögg-kopp ;) Smart som jag är... =) En liten veckoplanering för övrigt...Det händer mkt nu,o de kommer gå med en väldans fart!

Måndag: Kort skoldag, ska gå lite på stan o inhandla lite,kanske nån julklapp o ev. något jag ska ha på mig på sittningen,som förhoppningsvis blir av nu på onsdag! Biljetterna har sålts för dåligt..Tråkiga nisse-elever!!!! Om jag hinner får de även bli en trip till gymmet! På kvällen ska jag o mamma ha marsipankväll!

Tisdag: Skoldag här med. Får kolla upp lite träningspass o se om nåt passar in mig. Älsklingen ska sova hos mig,så kvällen blir lugn!

Onsdag: Julavslutning,underbart! På kvällen är det alltså sittning som gäller (eller..?) Då det är julbord och dricka!

Torsdag: Jag o Andreas ska då besöka/hämta A:s syster på hennes skola som jag inte kommer ihåg vart den ligger.. :S Men nånstans mot Mariestad skulle jag tro..? KANSKE? =D

Fredag: Inget spec. planerat. Andreas jobbar kväll som vanligt så kan tänka mig att jag drar dit o solar lite =P

Lördag: Julbad tillsammans med Andreas släkt. Denna julen förändras mkt för mig,får vara med om många roliga saker! :) Släkten hyr alltså hela simhallen å släkten drar dit o badar & fikar. Laddar upp helt enkelt..ska bli toppenkul! =)

Söndag: Ta-det-lugnt-dag! På kvällen skär vi i familjen upp första julskink-skivorna o äter skinksmörgås! =)

Som ni märker är det alltså mkt som händer,men allt är kuuul! =)
I eftermiddag åker jag o Andreas hem till mig igen,då jag hade tänkt publicera lite bilder från helgen! :) Så håll utkik..

Ha en bra dag sålänge,ciaaaoo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0