Kaffemaskin-dynga

Okej människor,nu ska jag uttala mig om något som jag skulle kunna få äta bajs för,men det är så irriterande så det måste skrivas ner - blott som en minne,för mig själv! Tänker inte nämna namn eller så,människor i den här världen är allt för dryga för att nämnas,just när det gäller kaffe. Precis,dagens diskussions-ämne: Trasig kaffemaskin.

Jag har sommarjobbat som lokalvårdare (min sista dag imorgon,det ska firas hela helgen lång!!!) , på ett av ställena (behöver ej nämna vilket) har jag som ansvar att sköta om en kaffemaskin. Det vill säga,mata på den med nytt kaffe,tömma sumpen,rengöra den o hålla den ren överhuvudtaget! Om den då går sönder? Alla blickar riktas på mig. "Kan du kolla på kaffemaskinen,den är trasig". Jag gör det bästa jag kan av saken,jag kollar över den,o allt ser som vanligt ut. Vad mer kan jag göra? Gnället fortsätter. Jag får dryga kommentarer,blickar dom tror ska döda mig. (Men haaa! Så lätt dör jag inte!) Desto drygare dom blir mot mig,ju mer förbannad blir jag. Jag har trots allt,VARJE dag kommit med ett leende,trevlig & glad. So what for them?

Det dom alltså kräver av mig är att jag; 17 ÅR,STUDERANDE,SOMMARJOBBARE under 4 veckors tid SKALL kunna laga deras (ursäkta ilskan) jävla kaffemaskin? Dom som verkligen måste dränka sina fikapauser med kaffe kan väl isåfall använda en vanlig kaffebryggare sålänge,istället för att fördriva tiden genom att ge mig dryga kommentarer o blickar?

Som avslutande mening vill jag säga att alla inte var gris-desperata efter kaffet,kände även ett visst stöd från en. Men en sak är säker; Imorgon går jag därifrån med ett leende,för hela nästa vecka ska jag tillbringa med min älskling! Bara vi. Förresten dricker varken han eller jag kaffe. Punkt slut & godnatt.

PS: Idag var jag ju hos frisören. Jag fick precis så jag ville ha det,dock har jag inte fått någon bra bild ännu,men här är den bästa;

image262


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0