Vadå högerregeln? ;)

Haha,tidigare idag var jag & pappa ute & övningskördei centrum. Allt flöt på som vanligt,och körningen gick bra. Plötsligt fick pappa se ett par bekanta till honom och mamma,och började vinka hej vilt mot dom...Samtidigt närmar jag mig en korsning,där tydligen högerregeln gällde,pappa som fortfarande vinkade till sina kompisar tänkte inte på att jag började närma mig en korsning. Jag tänkte inte på att det var högerregeln som gällde just här. Jag driver alltså på bilen raaakt fram,mitt igenom korsningen samtidigt som en bil på HÖGER sida kommer mötandes i korsen. Haha! *TUUUUUUT*

Det kunde ha smält rejält,men turen var med mej & mitt blivande körkort så bilen hade lämnat mig företräde istället. När jag "passerade" bilen på höger sida,just när dom tutade höll pappa fortfarande på att vinka som en galning med ett stort leende,han vinkade ju fortfarande på sina kompisar. Haha,vi fick oss ett gott skratt,det kunde gått illa men det var bara ett gyllene tillfälle.

Somsagt..jag har min första körlektion på körskolan imorgon ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0