Tjejsnack v.17 - Vilka intressanta frågor!

·Ska man drogtesta 13-åringar? Motivera ditt svar.
Jag förstår faktiskt inte poängen,eller ser ingen mening med att drogtesta 13-åringar. Droger är ett gift för kroppen, ren skit helt enkelt och  borde inte vara i närheten av en enda 13-åring.

·Tycker du att man ska ha övervakningskameror i skolorna? Motivera ditt svar.
Absolut. Det finns så mycket saker som sker på skolorna runt omkring idag,som vi egentligen inte ser. Mycket sabotage,där elever inte tar hänsyn. Trots att man är uppmärksam så åker "de skyldiga" inte dit iaf. Övervakningskameror skulle förenkla det hela. Även okända hot & misshandel skulle kunna upptäckas.

·Tycker du att det är ok om det finns övervakningskameror på andra offentliga platser, som bussar, affärer, gator, taxi osv. Motivera ditt svar.
JA,igen! Höjer säkerheten runt omkring,och man kan identifiera de människor som gör det stora felet. En trygghet kan man säga.

·Ska du donera dina organ? Motivera ditt svar.
Både ja och nej. Om jag var vid liv,och det gällde någon inom min närmsta krets skulle jag inte tveka. Som "död" kan jag tänka mig donera till vem som helst. Motiveringen till detta är att jag själv sätter mig in i situtationen; Jag,eller någon annan anhörig verkligen BEHÖVER ett nytt friskt organ för att kunna överleva,då är viljan enormt stark som anhörig till den sjuka. Man gör en god gärning i livet helt enkelt! Det kunde vara en själv lixom..Även om det verkar obehagligt & otäckt att donera,förstår jag både perspektiven!

·Vad tycker du om dödshjälp? Motivera ditt svar.
Något jag faktiskt aldrig kan bestämma mig för vad jag tycker. Först och främst måste det finnas någon gräns. En helt okontaktbar människa's tankar kan man inte läsa. Vad gör man? Det är "antingen-eller". Däremot en människa som säger rakt ut: "Låt mig dö",är ju bara ärlig. Det är ett tecken på att människan lider,och är det rätt att låta en människa lida? :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0